jueves, 17 de enero de 2013


Tal e como liamos na aula. Para que non o esquezades e o fagades chegar aos que falan de "liberdade", 

7 de xaneiro de 1950: Morre Castelao
Rematada a Guerra Civil, viñeron anos de escuridade, tristura, medo, represión, falta de liberdade e, como non, de censura por todas partes.
Diante da morte de Castelao, o 7 de xaneiro de 1950, a censuraespañola fixo que os xornais españois recibisen a seguinte consigna:

(Esta consigna foi enviada pola Dirección General de Prensa ós xornais españois, o día 8 de xaneiro de 1950, producido o pasamento de Castelao):

"Habiendo fallecido en Buenos Aires el político republicano y separatista gallego Alfonso Rodríguez Castelao se advierte lo siguiente:

La noticia de su muerte se dará en páginas interiores y a una columna.

Caso de insertar fotografía, esta no deberá ser de ningún acto políltico.

Se elogiarán únicamente del fallecido sus características de humorista, literato y caricaturista.

Se podrá destacar su personalidad política, siempre y cuando se mencione que aquella fue errada y que se espera de la misericordia de Dios el perdón de sus pecados.

De su actividad literaria y artística no se hará mención alguna del libro 'Sempre en Galiza' ni de los álbumes de dibujos de la guerra civil.

Cualquier omisión de estas instrucciones dará lugar al correspondiente expediente.".

Na actualidade, os sucesores dos que ordenaron o anterior, entregan cada ano as Medallas de Galicia co nome de Castelao.

Sobran as palabras. Sen dúbida algunha, canto máis se coñece sobre a vida e obra de Castelao, máis se lle admira, respecta e quere.


No hay comentarios:

Publicar un comentario